Om föreningen

Brf BoKlok Bråstorp är beläget i området Bråstorp i norra Motala. I föreningen ingår 26 lägenheter spridda mellan två, tre och fyra-rumslägenheter. Till varje lägenhet ingår förråd och parkeringsplats. Våra lägenheter på bottenplan har direkttillgång till vår trädgård, lägenheterna en trappa upp har lite längre avstånd men istället en fin utsikt över trädgården från en stor balkong.

Genom föreningens läge i Bråstorp är detta det perfekta boendet för dem som inte vill ta bilen mer än nödvändigt. Med cykel, eller till fots, tar du dig på kort tid till både nöje och avkoppling. För de som hellre tar bussen finns närmsta hållplatsen endast 75 m bort. ICA Maxi och Willys återfinns bara ett hundratal meter från vår tomt. Fem minuter bort finner du Biltema och andra handlare vanliga i de flesta städers handelsområden. Endast tio minuters cykelväg bort återfinns norra Europas största insjöbad, Varamobaden. På ca femton minuter tar du dig till Motala centrum, Göta Kanal, Borenshults slussar samt den svenska industrialismens vagga Motala verkstad, idag en plats för evenemang såsom Kanalrock och Motalagalan.